מתכונים מיוחדים לחג הפסח

תוכן עניינים
מתכונים לפסח

בשנים עברו פסח נבדל מאוד משאר ימות השנה משום שהיה ברור שיש מאכלים מסוימים שאי אפשר למצוא בפסח, מטבע הדברים. אלא שהיום, הצליחו למצוא אין ספור חלופות טעימות ונהדרות למאכלים שאפשר להכין גם בפסח מבלי להשתמש בחמץ ומבלי לוותר על טעמים נהדרים של קמחים כשרים כמו קמח תפוחי אדמה ועוד. מאכלים אלה נוספים למאכלים שאפשר למצוא רק בפסח כמו העוגיות והעוגות שמכינים עם קמח מצה וקמח שקדים ועוד. הנה כמה רעיונות למתכונים מכל סוג ולכל מנה לחג הפסח, שתשמחו להכין לכם ולמשפחה.

 

לבשל לפסח עם ירקות

כל הירקות כשרים לפסח ולכן אפשר ליהנות מהם גם בחג. הבעיה היחידה היא באיזה קמח להשתמש על מנת לאפות פשטידות ולקשור את החומרים יחד בהן ובלביבות. למי שאין לו בעיה עם קטניות יכול תמיד להשתמש בקמחים כמו קמח אורז אבל הנפוץ ביותר הוא קמח תפוחי אדמה. הוא גם חלופה מעולה לקמח רגיל בגלל תכולת העמילן הגבוהה שלו שמחברת טוב יותר את המרכיבים. זה מצוין גם למאפים וגם למאכלים רגילים. למי שאינו רוצה להתפשר מתאים גם קמח מצה דק שמשווק רק בחג הפסח ומתאים גם לעוגות. הקמח הזה מעדן כל מאכל, ואתם יכולים למצוא כאן מתכונים ללביבות קישואים וברוקולי או פשטידת תרד וקישואים, קציצות קולרבי וגזר, מעקודה צפון-אפריקאית, קציצות פרסה ובשר, חטיפי ולביבות תירס ועוד גרסאות. את כל המאכלים האלה אפשר לטגן כדי להוסיף קריספיות ואפשר גם לאפות בתנור למי שחס על הקלוריות, שהן גם כך מלכודת מוכרת של פסח.

 

אפייה עם מצות

מצות יכולות לשמש לאפייה רגילה ולא רק לאכילה כמו שהם, והתוצאות נהדרות. מתכונים מעניינים באמת לפסח הם אלה שמחליפים לגמרי את הבצק הרגיל בבצקים חלופיים ובריאים אפילו יותר. אין סיבה לוותר על פיצה כאשר אפשר להכין אותה על בסיס מצה בריי במעט עבודה, או פיצה בריאה ומעולה שמתאימה לכל ימות השנה ולמי שנמנע מגלוטן – פיצה על בסיס כרובית ואפילו פיצה מבצק מוצרלה. תודו שזה משהו שטרם ניסיתם ואין ספק שהוא מעניין. אפשר גם להכין אגרול ממצה ולגלגל אותה בגרסאות שונות של מילויים, כמו בורקס ממצות וכמו גלילות שאנחנו מכירים מבצק עלים. אל תשכחו גם את המאפים המלוחים כמו לחמניות לפסח שאפשר להוסיף להן מרכיבים כמו גבינות.

 

עוגות ועוגיות לפסח

החלק הנהדר וטעים באמת של פסח הוא העוגות והעוגיות שאפשר לאפות. מלבד העוגיות הנהדרות שאנחנו מכירים שאפשר להכין מבוטנים וקוקוס או משכבות של מצות ושוקולד, יש אין ספור גרסאות של עוגות שהטעם הייחודי שלהן בחג נובע מכך שמשתמשים דווקא בקמחים המיוחדים. חלק מהן לא זקוק כלל לקמח משום שאפשר להשתמש בפרג, קוקוס וקקאו על מנת להסמיך את הבלילה ולקבל עוגה אפויה וטעימה. היצירתיות בפסח מולידה מתכונים מצוינים כמו עוגת פרג ושוקולד, בראוניז מביסקוויטים, לחם ולחמניות מטחינה, קרקרים מיוחדים, עוגיות מקמח תפוחי אדמה, פאי שוקולד, סופלה שוקולד, עוגת תפוחים, עוגיות אגוזים וקוקוס, עוגות תפוחים בגרסאות שונות, פנקייקים ובלינצ'סים, עוגת קרמבו לפסח, גרסאות רבות של עוגיות ועוגות שוקולד ועוד. כמעט כל מה שאפשר למצוא במתכונים רגילים ניתן להכשיר אותם לפסח עם קצת יצירתיות ודמיון.

 

מתכונים נוספים:

מחפשים קייטרינג לאירוע? צרו אתנו קשר!
הטעמים של דני ודלית

מחפשים קייטרינג מיוחד לאירוע? אורחים מגיעים לביקור? הגעתם למקום הנכון! צרו אתנו קשר ונשמח להתאים לכם תפריט טעים ומיוחד.

הטעמים של דני ודלית © טל"ח

תפריט נגישות